Σάββατο, 21 Μαΐου 2011

Οι ιδιότητες του ροδάκινου


Αποτελούνται κατά 89% από νερό κι έτσι ενυδατώνει τον οργανισμό και το δέρμα. Χάρη στα αντιοξειδωτικά που περιέχουν, έχουν και σημαντικές αντιγηραντικές ιδιότητες.
Είναι νόστιμα, ζουμερά και ευκολοχώνευτα. Η καλύτερη εποχή τους είναι από τον Ιούνιο έως και τέλος Αυγούστου. Οι πιο γνωστές ποικιλίες τους είναι τα λευκόσαρκα, που είναι ανοιχτόχρωμα εξωτερικά και έχουν λευκή σάρκα με έντονο άρωμα, καθώς και τα  κιτρινόσαρκα  που έχουν ελαφρώς κόκκινη φλούδα και κίτρινη, γευστική σάρκα (όπως οι γιαρμάδες).
Τα ροδάκινα είναι ιδιαίτερα ωφέλιμα για τον οργανισμό μας καθώς «πριμοδοτούν» τον οργανισμό μας με μεγάλη ποσότητα βιταμίνης Α και μικρότερη ποσότητα βιταμίνης C. Είναι επίσης, καλή πηγή φολικού οξέος, ασβεστίου, φωσφόρου και νατρίου.




Η βιταμίνη C του ροδάκινου προστατεύει τους βλενογόνους, μεταξύ αυτών και του στομάχου, αποτρέποντας γαστρεντερικές διαταραχές. Η βιταμίνη Ε αλλά και τα καροτένια, τα βιοφλαβονοειδή, η λουτεΐνη και τολυκοπένιο που περιέχει συμβάλλουν στην πρόληψη πολλών μορφών καρκίνου και ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού. Επιπλέον, το ροδάκινο είναι καλό διουρητικό και υπακτικό. Σύμφωνα με τις έρευνες, αποτελεί καλή πηγή διαλυτών φυτικών ινών, συμβάλλοντας, έτσι, στη μείωση της LDL (κακής) χοληστερόλης. Είναι ιδανικό για όσους προσέχουν τη διατροφή τους, καθώς προσφέρει λίγες θερμίδες και μεγάλη ποσότητα βιταμινών.

Πριν τα φάμε, θέλουν πολύ καλό πλύσιμο, γιατί το χνούδι της φλούδας τους μπορεί να έχει συγκρατήσει ρύπους και φυτοφάρμακα.



Πηγή: lovecooking.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου